日本全国のピアノ教室が5000件以上掲載!

ウォーク・イン・クローゼット WIC or WC?

WICというのはウォークインクローゼットの略として、最近ではよく使われています。一方、WCというのはウォータークローゼットの略でトイレを指す語ですが、最近はあまり見かけなくなりましたね。
実は、ウォータークローゼット(水の小部屋)というのは、トイレを上品に表現したところの和製英語です。
外国人の方は、この表記を見ても理解しないことがあります。トイレと思ってドアをあけたら沢山の衣服があって驚いたというエピソードがありました!
ウィステリア・ピアノクラスでは、WCのドアプレートを使っていますが、今のところ間違えた方はいらっしゃいません。
              Title: WIC or WC?
A person had a new house which includes a small independent section.
In the beginning, she planned to use it for an upright piano.
However, as she realized it is a bit too small for even an upright, she decided to change the purpose. She put a doorplate “WIC”.
One day, the guest made an excuse to powder her nose.
She was surprised at seeing a lot of clothes when she opened the door.
She didn’t know that WIC stands for Walk-in-Closet while WC means Water-Closet in Japan!
ピアノ教室.COM


↓お問い合わせは、こちらからどうぞ!↓
↑体験レッスンお申し込みも、こちらからどうぞ!↑

このブログへのコメント